
Paperitositteet historiaan – sähköinen asiointi tuo päätökset suoraan Iris-palveluun
17.6.2025
Vakuutuskassa siirtyy digiaikaan ja lopettaa paperisten maksutositteiden lähettämisen vuoden 2025 lopussa. Tammikuusta 2026 alkaen korvauspäätökset toimitetaan sähköisen Iris-asiointipalvelun kautta.
Muutos koskee jäseniä, jotka eivät ole vielä ottaneet käyttöön sähköistä asiointia. Paperisia tositteita ei enää lähetetä automaattisesti. Jos et halua liittyä sähköiseen asiointipalveluun ja tarvitset virallisen päätöksen korvausratkaisusta esimerkiksi valituksen tekemistä varten, voit pyytää sen erikseen vakuutuskassasta.
Iris-palvelu tarjoaa nopean tavan vastaanottaa korvauspäätökset.
Tämä on suositelluin ja turvallisin tapa saada päätös korvaushakemuksesta.
Lue lisää Iris-palvelusta täältä.