Sähköinen asiointi Iris

Iris on vakuutuskassojen sähköinen asiointipalvelu, jossa voit asioida nopeasti, joustavasti ja turvallisesti 24/7 eli silloin kun sinulle parhaiten sopii!

Suosittelemme, että otat palvelun käyttöösi:

  1. Mene osoitteeseen https://tampere.omasairauskassa.fi ja kirjaudu palveluun Suomi.fi-tunnuksilla. Palvelu toimii kaikilla yleisimmillä selaimilla.
  2. Hyväksy omien tietojesi sähköinen käsittely.
  3. Kassa rekisteröi hyväksyntäsi 1–2 arkipäivän sisällä.
  4. Voit kirjautua palveluun rekisteröinnin jälkeen.

 Mikäli tarvitset opastusta Iris-palvelun käytössä, ota yhteyttä meihin!

Ohje Iris-palvelun lisäämiseksi mobiililaitteesi näytölle:

  1. Kirjaudu mobiililaitteesi selaimella Iris-palveluun
  2. Apple: Klikkaa alaosan nuolivalintaa ja lisää kotivalikkoon toimintoa. Android (Samsung): Klikkaa oikeassa alanurkasta kolmen viivan takaa Lisää sivu kohteeseen ja valitse sieltä alkunäyttö.
  3. Nimeä sovellus haluamallasi tavalla
  4. Sijoita sovellus haluamaasi paikkaan mobiililaitteesi näytöllä

Iriksessä palvelemme sinua monipuolisesti

Korvausten hakeminen

Voit hakea kassan sääntöjen mukaisia korvauksia.

  1. Skannaa tai kuvaa hakemukseesi liittyvät tositteet
  2. Kirjaudu palveluun
  3. Valitse Korvaukset välilehdeltä painike ”Tee uusi korvaushakemus”
  4. Seuraa kuvaruudulla olevia ohjeita
  5. Lisää tarvittavat liitteet
  6. Tarkista, että liitteissä on kaikki sivut ja tiedot ovat luettavissa
  7. Lähetä hakemus 

Hakemuksesi tilanne

Voit seurata Iriksessä hakemuksesi käsittelyä ja toimittaa siellä pyydetyt lisäselvitykset.

Lähettämäsi hakemus näkyy etusivulla tilassa:

  • Odottaa käsittelyä (hakemuksesi on käsittelyjonossa)
  • Käsittelyssä (olemme ottaneet hakemuksesi käsittelyyn)
  • Täydennettävä (hakemukseesi tarvitaan lisätietoja ja olemme lähettäneet sinulle lisäselvityspyynnön)
  • Ratkaistu (hakemuksesi on ratkaistu, lähetämme päätöksen perusteluineen Raportointi-välilehdelle)

Hakemuksen täydentäminen:

Lähettämästämme lisäselvityspyynnöstä tulee sinulle ilmoitus sähköpostiisi.

Sähköpostin lähettäjä on mailgun.org@mg.netmiller.fi tai iris.mailer@mailgun.org.  Nämä molemmat osoitteet kannattaa lisätä sähköpostissa hyväksytyiksi osoitteiksi, jotta ilmoitukset viesteistä tulevat perille eivätkä päädy roskapostiin. Henkilökohtainen sähköpostiosoite on Iris-käytössä usein varmempi kuin työsähköpostiosoite, koska omaa sähköpostia pystyy itse helpommin hallinnoimaan.

  1. Lisää ja tallenna hakemukseen pyydetty puuttunut liite tai tieto
  2. Lähetä hakemus (hakemus täytyy lähettää meille takaisin, pelkkä liitteen/tiedon tallennus ei riitä

Korvaustiedot

Voit tarkistaa omat korvaustietosi; kaikki kassasta maksetut korvaukset ja vuotuisen korvauskiintiö- tilanteesi. Raportointi-kohdasta näet myös korvauspäätöksesi.

Yhteys kassaan

Voit lähettää meille viestin; kysyä omista korvauksistasi, kassan etuuksista tai muista kassaan tai vakuutussuhteeseesi liittyvistä asioista.

Omat yhteystietosi

Ilmoitat turvallisesti muuttuneet yhteystietosi (tilinumeron, nimen, osoitteen, sähköpostin, puhelinnumeron). Tieto päivittyy Iriksestä suoraan rekisteriimme.

Tiedotteita kassasta

Lähetämme Iris-palvelussa tiedotteita kassan ajankohtaisista asioista. Näin pysyt ajan tasalla siitä, mitä kassassa tapahtuu.